Thursday, 12 September 2019

TEMPAT ANAK SULUNG BERGANTUNG


bila anak sulung ada tempat bergantung
dia aakan betul betul bergantung dekat orang tu
dia akan cakap dekat diri sendiri kadang kadang yang dia tu berdikari, tak bergantung pun dekat orang tu
kononnya dia boleh
sebenarnyakan, tak
dia kata dia boleh hidup kalau orang tu takde, tapi
sebenarnya dia lah orang yang paling tak boleh

sebabtu kan, anak sulung ni kuat dekat kawan kawan dia
bukan dengan family sebenarnya
dia kuat untuk family
tapi dia bangun dengan kawan kawan
dia kuat dengan kawan kawan
kalau dia takde kawan kawan kan, dia akan rasa dia sorang sorang je
jauh je

masa tu, anak sulung ni betul betul jatuh
terduduk
haa macam tu
sebab tu kan
kadang kadang kita kena bangun sendiri
kalau ada masalah tu, kena share
tapi kita ni anak sulung, nak share masalah tu belakang sekali
paling susah nak share la








6 comments:

  1. Sebagai anak sulung, I can kinda relate to this

    ReplyDelete
  2. Sangat setuju. Saya memang macam ni. Tak nak tunjuk pada family kalau ada masalah. Mesti nak settlekan sendiri. Luahkan pada kawan-kawan je. Tapi selagi boleh simpan, memang akan simpan.

    ReplyDelete
  3. Anak sulung ada kekuatan tersendiri... Dia nampak manja tapi sebenarnya dia kuat...

    ReplyDelete
  4. Setuju ..SA kuat di mata kawan2 tapi x kuat di mata family...pernah menangis sampai bengkak mata...terfikir kalau mak abah dh xde .pada siapa SA nak bergantung..mak abah bukan makin muda..semakin hari makin tua..SA sendiri dh 41 tahun..masih x jumpa calon utk perkahwinan kedua...apa aah nasib nanti kan...

    ReplyDelete

Tinggalkan komen ? Terima kasih