Thursday 30 August 2018

Ciri Ciri Lelaki Idaman Wanita [ Pendapat Peribadi ]


Hai. Selamat pagiiiiiiiiiiiiiiiii. macam mana pagi korang? jangan skip breakfast okey, nanti gemok hahahha

semalam aku ada lepak dengan geng tempat kerja lama aku. biasalah kalau perempuan kalau dah melepak tu macam macam yang kami nak gossipkan. betul tak ? tapi dalam banyak banyak topik yang kami sembangkan, ada satu yang menarik perhatian aku sebab topik ni agak "panas" jugak. topik "ciri-ciri lelaki idaman wanita", so dekat sini aku share apa hasil perbualan kami

  1. Lelaki yang menjaga imannya. yang ni macam susah sikit nak jumpa tapi jangan risau, masih ada. bagi aku, lelaki yang betul betul menjaga iman ni sangat lah bae. dia lebih pentingkan agama dari benda yang lain. bukan senang nak jumpa zaman sekarang.
  2. Yang menghormati perempuan dan orang lain. maksud hormati perempuan tu bukan jenis yang ikut je semua cakap perempuan sampai tak boleh melawan balik...bukan yeeeee. maksud aku, bila bercakap dengan perempuan dia akan guna perkataan yang sopan. pastu maksud aku lagi, hormat perempuan tu bila dia jenis tak suka suka je pegang perempuan. bukan semua perempuan suka yee lelaki main pegang pegang je(bagi yang belum berkahwin)
  3. Yang menjaga, melindungi dan penyayang. perempuan suka lelaki yang melindungi. perempuan suka bila lelaki tu buat dia rasa selamat.
  4. Yang mesra dan tidak terlalu serius. okey gais ini sangat lah penting ya. perempuan suka dan senang nak ngam dengan lelaki yang mesra ( but not terlalu mesra ). sebab, at the first perkenalan perempuan ni memang akan malu malu sikit, jadi pendiam tapi bila lelaki tu yang jenis freindly haaaaaa baru lah perempuan tu senang nak ngam. and bila dah ngam, memang perempuan akan lagi banyak cakap. faham ? 
  5. Yang sentiasa mengambil berat. memang lumrah perempuan nak perhatian lagi lagi dengan lelaki yang dia sayang. perempuan suka bercerita apa yang jadi dalam seharian hidup dia, apa yang dia tak suka dan apa yang dia suka. so, lelaki yang selalu tanya "how was your day?" "hari ni okey tak?" memang akan jadi idaman wanita sebab perempuan ni memang lumrahnya begitu. tapi jangan pulak lelaki ni tiap masa nak berkepit je, nanti perempuan pun rimas
  6. Yang jaga penampilan, kemas. tak semua perempuan suka lelaki yang handsome dan tak semua lelaki dilahirkan handsome. betul tak? tapi semua perempuan suka lelaki yang kemas terutama sekali dari segi penampilan sebab itu yang perempuan pertama kali nampak. rambut tu kena kemas walaupun lelaki tu berambut panjang, baju, seluar, muka kena kemas yang paling penting wangi. tak perlu lah wangi yang terlampau strong cukuplah ada bau yang boleh buat perempuan ingat sebab kadang kadang bau lelaki pun boleh buat perempuan jatuh cinta

apa yang aku share dekat atas tu, bukan lah semua perempuan suka yang macamtu. ni pendapat peribadi aku sendiri. jenis pendapat peribadi ni korang tak payahlah ambik serius sangat.

kalau korang (lelaki) takde ciri ciri yang aku cakap tu, janganlah risau masih ada perempuan yang akan suka korang. yang penting hati kena baik, akhlak kena cun. jadi diri sendiri.


3 comments:

  1. Beruntungnya dapat pasangan yg mempunyai sahsiah yg baik..tapi perempuan pun kena berusaha jadi baik jg...saling lengkap-melengkapi..

    ReplyDelete
  2. nice entry. jadi, wahai kaum Adam yang masih belum berkahwin, preparelah diri anda dengan sikap dan pekerti mulia spy menjadi tarikan Kaum Hawa

    ReplyDelete
  3. nice entry. :) smoga kita smua mendapat pasangan yg mempunyai ciri2 mcm tu. amin..

    ReplyDelete

Tinggalkan komen ? Terima kasih